Wizerunek firmy w Internecie trzeba zbudować – to często długa praca, w której uczestniczy wiele osób. Po pierwsze – strona internetowa powinna być dobrze widoczna. Sama jej obecność w sieci nie znaczy jeszcze, że znajdzie ją wielu odbiorców. Badania prowadzone na internautach udowodniły, że korzystając z wyszukiwarki, wchodzą oni jedynie na kilka stron wyświetlanych na samym początku listy wyników. Na dalsze witryny nie docierają. Na tej podstawie uważa się właśnie, że pozycjonowanie jest niezbędne, aby zbudować ruch na stronie.
Nie każdy wie, na czym polega takie pozycjonowanie, na szczęście istnieją firmy, które zatrudniają specjalistów od tej dziedziny. Jedną z takich firm jest Kolabo It, istniejące na rynku ponad kilka lat. Choć ich główną specjalizacją jest właśnie pozycjonowanie, to ogólnie chodzi o pomoc innym firmom w budowie wizerunku w Internecie. Samo pozycjonowanie to bowiem, ogólnie mówiąc, takie działania, które prowadzą stronę do górnych pozycji w wynikach wyszukiwania. A wśród tych działań wymienić można na przykład przygotowywanie artykułów blogowych dla danej firmy. Takie teksty zawierające słowa kluczowe mają wpływ na samo pozycjonowanie, a przy tym sprawiają, że stronę znajdzie wiele osób interesujących się danym zagadnieniem. Jeśli artykuł napisany jest w sposób profesjonalny, to taka firma dzięki regularnie prowadzonemu blogowi może stać się ekspertem w swojej branży.
Oczywiście takie działania prowadzone przez Kolabo It nie mogą być wykonywane bez wcześniejszego planu, dlatego tak ważna jest indywidualna konsultacja biznesowa z klientem. To wówczas można bowiem dokładnie określić cele biznesowe oraz wskazać zadania, które będą niezbędne do ich osiągnięcia. Dopiero mając plan, można działać dalej. Pod cele biznesowe należy ułożyć strategię SEO – ustalić zakres prac. Na pewno znajdzie się tu optymalizacja strony internetowej, budowa zaplecza linkowego, zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego, dodanie strony do katalogów branżowych, stworzenie wizytówki firmy, ale też wspomniane już wcześniej przygotowywanie tekstów zawierających odpowiednie słowa kluczowe. Oprócz artykułów blogowych są to najczęściej opisy kategorii produktowych, opisy produktów (jeśli mamy do czynienia ze sklepem internetowym), opisy usług, krótkie teksty specjalistyczne, teksty reklamowe.
Jak widać, praca nad wizerunkiem firmy w Internecie nie jest prosta i wymaga wielu działań na różnych płaszczyznach, a co za tym idzie – współpracy wielu osób. Dlatego właśnie dobrze wybrać do tego specjalistów, którzy na pewno poradzą sobie z każdym zadaniem.